Pet mladih umetnica, studentkinja fotografije na Fakultetu primenjenih umetnosti iznele su pred publiku svoje individualne artističke poetike uklopljene u koncept izložbe „Tu mač“. Pred nama su tumačenja pokreta, zvuka, boje i forme, inspirisana magijom operske scene, muzikom džez kluba, sportom i atmosferom muzejskog prostora – selektovanih svakodnevnih prizora.
Anastasija Kojić vešto fokusira sekvence opere „Jadnici“ iznoseći pred publiku postavke u kompozicijama jasnih klasičnih struktura, čiju čvrstinu potencira svetlom i trenutkom ovekovečene scenske ekspresije. Opredmećena muzika u radu Čarne Nikolić kroz pokret iskazuje dimaniku atmosfere džez kluba, stvarajući difuzni ambijent koji reflektuje muziku razlivajući svetlosne akcente u ritmu animiranih instrumenata i muzičke ekspresije benda.
Tamara Kostrevc je svoj objektiv usmerila ka elegenciji pokreta i gipkosti forme skakača u vodu približavajući publici promišljen, umetnički sinhronizovan pokret sportista kao umetnika per se, opredelivši se za crno-beli izraz fokusiran na jasne odnose likovnih činioca. Naspram pomenutog, u podvodnoj fotografiji Tanje Marjanović sagledavamo očaranost plavetnilom morskog sveta kroz svetlo, boju i reljef sprudova koralnog grebena Crvenog mora.
Rad Une Laurenčić usperen je ka istraživanju muzejskog prostora doživljenog kao sakralni habitus umetničkih dela kome se priklanjamo spremni da nas ona otrgnu od realnog vremena i orijentišu ka višem i vanvremenskom svetu umetnosti. Meditativna tišina pred umetničkim delom koju osećamo u prizoru devojke koja sedi pred Rubensom, paradigmatski sumira naše misli o predmetnosti uzvišenog, našu čežnju kao realnom off-line doživljaju naspram online svakodnevice, ružnog, stresnog, grubog, površnošću prezasićenog hektičkog života. Evocirajući zvuk i pokret, tišinu i mir koje u ovim prostorima proživljavamo, autorke su iskazale poruku sakrivenu iza značaja umetnika kao tumača svakodnevne estetike koju bira da tumači, te da u savremenom dobu infektiranom neestetskim pojavama i okolnostima, veća doza plemenitog materijala izdvojenog veštim okom umetnika, predstavlja potrebu i ne može biti TOO MUCH.
dr Milan Prosen, istoričar umetnosti
Very interesting points you have mentioned,
thanks for posting.Blog monry